01 oktober 2006

Hulpvaardigheid

Het kan soms zo simpel zijn. Een oudere vrouw of man die maar moeilijk de trein op kan een handje helpen, de weg uitleggen aan een vreemdeling, een balpen lenen aan je collega. Zelfs wachten tot de mensen van de trein zijn gestapt om op te stappen is volgens mij een gebaar van hulpvaardigheid.
Ik loop vaak voorbij aan mensen die hulp kunnen gebruiken. Want ook ik heb vaak een afspraak die ik niet mag missen, of een trein die ik moet halen, of die persoon ziet er toch maar wat verdacht uit...
Maar het doet toch zo goed, als je daarna een glimlacht terug krijgt...

Labels: ,

2 Comments:

At 05 oktober, 2006 16:55, Blogger pierre du coin said...

't zit hem inderdaad in vaak in kleine dingen hé. Stoppen om iemand te laten invoegen, geen elleboogwerk in de file aan de kassa, gewoon eens vriendelijk goeiendag zeggen in een lift ipv dat iedereen naar zijn schoenen staart, ...
Allemaal kleine dingen die een groot verschil kunnen maken.

 
At 05 oktober, 2006 19:08, Blogger bartje said...

Dank je voor de extra voorbeelden ;)

 

Een reactie posten

<< Home