09 oktober 2006

Zulte na 8 oktober...

zal nog meer hetzelfde blijven als het al was. CD&V, de huidige meerderheid, doet er nog een vlotte 14% bij, en geeft VLD-Open het nakijken.
Gelukkig? Ik weet het nog niet. CD&V heeft de voorbije 6 jaar niet slecht bestuurd, maar nu moet het voor hen opnieuw beginnen. Ik hoop van harte dat ze niet zelfgenoegzaam zullen zijn, en op hun lauweren beginnen rusten.
Ik zal het bekennen, ik heb ook op CD&V/N-VA gestemd. En ik heb nog geen spijt van mijn keuze, al vind ik het wel spijtig voor een aantal mensen die het niet hebben gehaald. Niet omdat ik het eens ben met al hun standpunten, maar omdat het globale plaatje wel positief was. En ik VLD-Open op dat vlak weinig verandering zag brengen.
Toch hoop ik stilletjes dat CD&V ook enkele punten uit het VLD-Openprogramma overneemt. Het zou bijvoorbeeld zonde zijn, om het oude klooster in de Leihoekstraat in Machelen af te moeten breken, het gebouw kan nog perfect dienst doen om er woningen in onder te brengen. En over fietspaden in de centrumstraten mogen ze snel duidelijkheid brengen over wat ze willen. En zouden ze nu werk willen maken van de heropening van een NMBS-stopplaats in Olsene? En wat mij betreft ook in Machelen, maar dat zal wellicht nog utopischer zijn...
CD&V/N-VA, ga ervoor, voor het welzijn van iedereen. Ik ben er zeker van, dat VLD-Open een goede waakhond zal zijn.

Labels: ,

3 Comments:

At 07 november, 2006 11:22, Blogger pierre du coin said...

De verkiezingen hebben blijkbaar grote indruk nagelaten in het land van kokanje. Hopelijk gauw vers leesmateriaal?

 
At 07 november, 2006 13:09, Blogger bartje said...

Sorry, Pierre, ik ben bezig met een opleiding, en ben druk aan het studeren. Maar LVK is nog niet dood ;)

 
At 15 november, 2006 12:00, Blogger pierre du coin said...

Hé, iedereen blogt wanneer hij zin of tijd heeft hoor! Ik wou een hart onder de riem steken!

 

Een reactie posten

<< Home