22 december 2006

Een zalig Kerstmis

Nee, ik ben niet dood. En deze blog ook (nog) niet. Maar ik heb wel onderschat hoeveel werk erin kruipt om zo'n blog draaiende te houden.
We zijn nu aan de laatste 10 dagen van 2006 begonnen, en staan op minder dan 48 uur van Kerstmis. Niet dat die cijfertjes veel inhoud hebben. Maar een mens heeft duidelijk behoefte aan dergelijke symbooldagen. Om zijn goede voornemens te maken, (eindelijk nog eens) met familie en vrienden samen te zijn, gelukkig ook veel mensen die ook eens aan de ander denken. Om eens stil te staan bij de mensen en de wereld, terwijl die laatste als maar verder draait.
Ook ik heb mijn plannen klaar. Wat meer bewegen, bijvoorbeeld. Een zittend leven, al dan niet voor een computerscherm, dreigen me te veranderen in een papzak. Meer beweging is dan ook dringend nodig.
Voldoende sparen om een reserve te kunnen opbouwen als ik wil verhuizen. Ik weet nog niet half welke kosten er allemaal op mij af zullen komen, maar met wat ik nu al weet, zal dat een mooi spaarpotje mogen zijn.
Ondanks de financiële beperkingen die voorgaand voornemen me oplegt, wil ik toch iets meer aan cultuur gaan doen. Ik hou wel van een goede toneelvoorstelling, of een tentoonstellinkje hier of ginder, een concert, maar steeds weer komt er iets tussen. Ook al omdat het aanbod in Machelen en Deinze nu ook niet denderend is, maar zelfs als er iets te doen is, vergeet ik het maar al te gauw.
Maar eerst: een zalig Kerstmis, en een gelukkig Nieuwjaar.
PS: wat zijn jullie plannen/goede voornemens voor komend jaar?

Labels: , ,

3 Comments:

At 05 januari, 2007 19:46, Blogger Franky said...

Hey,

Eveneens mijn beste wensen voor het nieuwe jaar!

Kom je op 13 januari ook naar het congres in Brussel ?

 
At 05 januari, 2007 20:30, Blogger bartje said...

Normaal wel, ja. Ik heb me zopas via internet ingeschreven (ben mijn uitnodiging kwijtgespeeld), dus misschien zien we mekaar daar. Veel Zults volk zal er wel niet zijn...

 
At 10 januari, 2007 16:48, Blogger pierre du coin said...

Een goe jaar hé en keep on blogging!

 

Een reactie posten

<< Home